Ako analyzovať výsledky reklamy na Facebooku: 7 metrík na sledovanie: prieskumník sociálnych médií
Facebookové Reklamy Správca Reklám Na Facebooku Facebook / / September 26, 2020
Viete, či vaše reklamy na Facebooku fungujú? Zaujíma vás, ktoré kľúčové metriky by ste mali sledovať?
V tomto článku nájdete sedem dôležitých metrík reklám na Facebooku, ktoré potrebujete vedieť, kde ich nájsť v službe Ads Manager a čo robiť, keď nedosahujete požadované výsledky.
# 1: Návratnosť výdavkov na reklamu
Návratnosť výdavkov na reklamu (ROAS) je suma výnosov generovaných za každý dolár vynaložený na reklamu. A v skratke je to metrika, pomocou ktorej môžete okamžite porozumieť svojim reklamným výsledkom na Facebooku a Instagrame. Považujem to za Svätý grál reklamných metrík - zaistiť, aby vám každý dolár, ktorý investujete do svojho reklamného úsilia, vrátil (minimálne) dolár späť v tržbách.
Vzorec na výpočet ROAS je jednoduchý: Výnosy ÷ Výdavky na reklamu = ROAS.
Váš celkový výnos vygenerovaný podľa pixelu na Facebooku (pod nákupom) stĺpec s hodnotou konverzie v službe Ads Manager) a vydelte ho celkovými výdavkami na reklamu, ktoré boli potrebné na jeho vygenerovanie príjem.
Pre ilustráciu uvediem: Predali ste 10 kusov produktu za 27 dolárov z produktu
Výnosy ÷ Výdavky na reklamu = ROAS
$270 ÷ $54 =5X
The X je násobok 1. V takom prípade, kedykoľvek dáte bankomatu Facebook dolár, vyplatí z neho výnosy 5 dolárov - alebo 5-krát 1 dolár.
Ak ste niečo ako ja, radi by ste mali bankový automat, ktorý chrlí bankovky 5 dolárov zakaždým, keď zložíte vklad 1 dolár, ale vo svete reklamy na Facebooku to tak nie je vždy. Venujte pozornosť svojej ROAS, aby ste sa ubezpečili, že vaše reklamy sú ziskové.
Ak je vaša návratnosť výdavkov na reklamu kladná (násobok väčší ako 1), vaše reklamné doláre prinášajú vyššie príjmy ako suma použitá na inzerciu.
Inak povedané: Ste výroba peniaze.
Ak je vaša ROAS záporná (násobok menší ako 1), míňate viac peňazí na inzerciu ako je suma generovaných výnosov.
Inak povedané: Ste prehra peniaze.
Všimnite si, že vyššie uvedený výpočet nezohľadnil ďalšie náklady na podnikanie, napríklad výdavky vášho tímu, nástroje a softvér a výkladná skriňa (či už sa jedná o fyzické umiestnenie alebo digitálny výklad ako a webová stránka). Odporúčam vám, aby ste pri výpočte ROAS zohľadnili zvyšok svojich variabilných výdavkov, aby ste dosiahli celkovú návratnosť investícií (ROI).
Ak to chcete urobiť, vezmite celkovú sumu výdavkov na reklamu na Facebooku plus zvyšok svojich výdavkov a rozdeľte ich na svoje celkové príjmy:
Výnosy ÷ (výdavky na reklamu + výdavky) = návratnosť investícií
Najjednoduchšie je rozdeliť náklady a výdavky spojené s reklamou v mesačnej kadencii; aby ste to vizualizovali, vypočítaním januárových výnosov a ich vydelením súčtom januárových výdavkov na reklamu a zvyšných výdavkov za daný mesiac.
Keď sa vrátime k predchádzajúcemu príkladu, minulý týždeň ste minuli 54 dolárov na reklamy, aby ste vygenerovali tržby 270 dolárov. A tiež vám vznikli ďalšie variabilné náklady vo výške 73 USD. Ak tieto čísla zapojíte do vyššie uvedeného vzorca, vaša návratnosť investícií je 2,13X.
$270 ÷ ($54 + $73) = 2.13X
Za každý dolár, ktorý ste minuli, ste zarobili 2,13 dolárov.
# 2: Hodnota konverzie nákupu
Facebook metrika konverzie nákupu sleduje celkovú hodnotu nákupov uskutočnených z vášho reklamného úsilia.
Vďaka Facebooku je skutočne ľahké pochopiť celkové výnosy z vašich reklám tým, že sa v aplikácii Ads Manager zobrazuje hodnota konverzie nákupu.
Toto číslo môžete ručne vypočítať tak, že prejdete na svoj účet PayPal alebo dokonca do svojej registračnej pokladnice a zistíte, že výnos pochádza z tejto reklamy. Najjednoduchší spôsob, ako vypočítať hodnotu konverzie nákupu, je však inštalácia pixelu Facebook.
Inštalácia pixelu spočíva v pridaní malého útržku kódu na váš web, ktorý spoločnosti Facebook dá vedieť, že táto reklama viedla k týmto výnosom. Ak ešte nemáte nainštalovaný svoj pixel na Facebooku, nebojte sa! Toto video vás prevedie týmto procesom:
Ak chcete ručne vypočítať hodnotu konverzie nákupu, vezmite počet predaných položiek a vynásobte ich hodnotou ich nákupnej ceny.
Počet predaných položiek x Cena položky = Hodnota konverzie nákupu
V predchádzajúcom príklade ste predali 10 položiek, z ktorých každá stojí 27 dolárov, takže hodnota konverzie nákupu je 270 dolárov:
10 x 27 dolárov = 270 dolárov
Hodnota konverzie nákupu sa potom použije na výpočet ROAS spolu s výdavkami na reklamu.
Všetko môže byť v poriadku a hlúpe, ak je hodnota konverzie vášho nákupu kladná, ale čo keď je to veľká tučná nula? To znamená vaše Reklamy na Facebooku nefungujú.
Ak vaše reklamy na Facebooku fungujú a dosahujete tržby, hodnota konverzie nákupu bude kladné číslo. Ak však vidíte nulu, zvyčajne to znamená, že niečo nie je v poriadku s vašimi reklamami na Facebooku alebo s celkovým procesom predaja.
Nasledujúce metriky, ktorým sa venujeme, vám pomôžu zistiť, kde môžu byť prekážky.
# 3: Cena za nákup
Páči sa mi pozrieť sa na cenu za nákup, ktorá sa tiež bežne označuje ako cena za akvizíciu (CPA). Obidve vety možno zameniť.
Cena za nákup predstavuje rýchly spôsob, ako zistiť, či predávate jednotlivé produkty so ziskom alebo stratou po zohľadnení výdavkov na reklamu. Informuje vás o celkových výdavkoch na reklamu potrebných na predaj jednej jednotky produktu. Môže sa tiež použiť na rýchly výpočet ziskovej marže pre jednotlivé položky.
Po nainštalovaní pixelu na Facebooku to Facebook automaticky vypočíta za vás v stĺpci Cena za nákup v Správcovi reklám.
Toto číslo a hodnotu konverzie nákupu, ktorú sme uviedli vyššie, môžete použiť ako alternatívny spôsob určenia ROAS.
Ukážme si to pomocou čísel na snímke obrazovky vyššie.
Hodnota konverzie nákupu ÷ cena za nákup = ROAS
$1,735.20 ÷ 399.85 = 4.34
Navyše, odčítaním ceny za nákup od ceny produktu môžete určiť svoju ziskovú maržu:
Cena produktu - cena za nákup = zisková marža
V tomto príklade ste minulý týždeň minuli 54 dolárov na reklamy na Facebooku za predaj 10 kusov. To znamená, že vaše výdavky na reklamu za jednotku by boli 5,40 USD:
$54 ÷ 10 = $5.40
Pri produkte, ktorý sa predáva za 27 dolárov a náklady na reklamu vás stojí 5,40 dolárov, máte ziskovú maržu 21,60 dolárov.
$27 – $5.40 = $21.60
Nezabudnite vziať do úvahy vaše variabilné výdavky, aby ste na prvý pohľad pochopili, či sú vaše náklady na nákup - čo investujete do získania nového zákazníka - pre vaše podnikanie relevantné.
Ak je vaše ziskové rozpätie kladné číslo (väčšie ako 0 USD), vaše doláre v reklame zarábajú viac ako suma vynaložená na reklamu.
Inak povedané: Ste výroba peniaze.
Ak je vaše ziskové rozpätie záporné číslo (menej ako 0 USD), míňate viac peňazí na reklamu, ako je suma vytvorených výnosov.
Inak povedané: Ste prehra peniaze.
# 4: Vedie
A viesť je osoba, ktorá prejavuje záujem o produkty alebo služby vašej značky - zvyčajne sa definuje ako niekto, kto sa prihlási na odber alebo sa prihlási pomocou svojej e-mailovej adresy, aby získal ďalšie informácie týkajúce sa marketingu a predaja korešpondencia.
Každý nový predplatiteľ e-mailu by sa počítal ako potenciálny zákazník.
Na druhú stranu, ak ste elektronickým obchodom, ktorý odosiela ľudí priamo na vašu predajnú stránku alebo do online obchodu, nemusíte mať e-mailových predplatiteľov.
Každý nový návštevník vášho online obchodu by sa považoval za kliknutie na odkaz.
# 5: Zisk na jedného zákazníka
Podľa toho, na ktorej strane rovnice sa nachádzate, vypočítajte svoje zárobky za potenciálneho zákazníka (EPL) alebo zárobky za kliknutie (EPC).
EPL je suma generovaných výnosov vydelená celkovým počtom potenciálnych zákazníkov, ktorých vygenerovanie týchto výnosov prinieslo. Ak vaša firma generuje potenciálnych zákazníkov (alebo nejakých predplatiteľov alebo prihlásených), kde sa váš proces predaja prirodzene deje prostredníctvom e-mailu, použili by ste EPL.
EPC je suma generovaných výnosov vydelená celkovým počtom kliknutí na webových stránkach, ktoré boli potrebné na generovanie týchto výnosov. Ak ľudí presmerujete priamo na svoju predajnú stránku alebo do online obchodu (nepredávajú sa e-mailom), použili by ste EPC.
Na výpočet EPL alebo EPC potrebujete dve veci:
- Hodnota konverzie nákupu (metrika č. 2 vyššie)
- Počet potenciálnych zákazníkov (alebo kliknutí) (metrika č. 4 vyššie)
Teraz vezmite hodnotu konverzie nákupu a vydeľte ju celkovým počtom potenciálnych zákazníkov (alebo kliknutí), aby ste získali svoj EPL alebo EPC:
Hodnota konverzie nákupu ÷ počet potenciálnych zákazníkov (alebo kliknutí) = zárobky za potenciálneho zákazníka (alebo kliknutia)
Táto suma v dolároch vám hovorí, koľko stojí pre vaše podnikanie každý nový predplatiteľ, ktorý sa zaregistruje na váš e-mailový zoznam alebo vstúpi do vášho procesu predaja. Na základe týchto informácií môžete odhadnúť, koľko by ste boli ochotní minúť na získanie nového potenciálneho zákazníka (alebo kliknutia), pretože teraz rozumiete jeho hodnote pre vaše podnikanie.
Získajte marketingové školenie YouTube - online!
Chcete zlepšiť svoje zapojenie a predaj pomocou YouTube? Potom sa pripojte k najväčšiemu a najlepšiemu zhromaždeniu marketingových odborníkov na YouTube, keď zdieľajú svoje osvedčené stratégie. Dostanete podrobné živé pokyny zamerané na Stratégia YouTube, tvorba videa a reklamy YouTube. Staňte sa marketingovým hrdinom YouTube pre svoju spoločnosť a klientov pri implementácii stratégií, ktoré majú osvedčené výsledky. Toto je živé školiace podujatie online od vašich priateľov v Social Media Examiner.
KLIKNUTÍM SEM PRE PODROBNOSTI - VÝPREDAJ UKONČÍ 22. SEPTEMBRA!# 6: Cena za potenciálneho zákazníka
Na druhej strane je cena za olovo (CPL). Rovnako ako v predchádzajúcej rovnici, ak vaša firma negeneruje potenciálnych zákazníkov, nahraďte vo výpočte výraz „potenciálny zákazník“ výrazom „kliknutie“.
CPL je suma, ktorú miniete na získanie a slobodný nové vedenie pre vaše podnikanie.
Ak chcete vypočítať CPL, vezmite celkovú sumu výdavkov na reklamu na Facebooku a vydelte ju počtom potenciálnych zákazníkov, ktoré vygenerovali výdavky na reklamu:
Výdavky na reklamu ÷ počet potenciálnych zákazníkov = cena za prvého zákazníka
Napríklad, ak utratíte 130 dolárov za generovanie 100 potenciálnych zákazníkov, vaša CPL je 1,30 dolárov:
$130 ÷ 100 = $1.30
Ak je váš EPL 2,70 USD a vaša CPL 1,30 USD, zarábate 1,40 dolára za každého nového potenciálneho zákazníka, ktorý sa do vášho predaja dostane. Pri zohľadnení vašich variabilných výdavkov môžete určiť, koľko potenciálnych zákazníkov musíte v danom období vygenerovať, aby ste dosiahli svoje ciele výnosov a ziskovosti.
Keď použijete Udalosti konverzie pixelov na Facebooku, Správca reklám vám toto číslo nahlási automaticky v stĺpci Cena za zákazníka.
# 7: Miera prekliknutia
Metriky, o ktorých sme hovorili do tejto chvíle, sú založené na celkových výsledkoch vašej reklamy na Facebooku v kombinácii s účinnosťou vášho procesu predaja. Cesta, ako efektívne manipulovať a optimalizovať svoje celkové výsledky a metriky reklamy, je mať a v skutočnosti platí silná reklamná stratégia na Facebooku, ktorá vám pomáha obrátiť pozornosť na príjmy (na autopilote).
Bez ohľadu na váš celkový proces predaja je vaša miera prekliknutia (MP) indikátorom toho, ako pútavá je vaša reklama a kreatíva pre publikum, na ktoré zacieľujete svojimi reklamami na Facebooku.
Facebook má dve rôzne metriky CTR:
- CTR (Link Click-Through) je počet kliknutí na odkazy od ľudí, ktorí si pozreli vašu reklamu.
- MP (všetko) je počet ľudí, ktorí vo všeobecnosti interagovali s vašou reklamou. Môže to byť prostredníctvom označenia Páči sa mi to, komentovania, zdieľania, prejdenia prstom po karuseli alebo klikania na odkazy. Je to zlúčenie všetkých záväzkov týkajúcich sa tejto reklamy.
Pri zobrazovaní reklám na informačné kanály sa zvyčajne zameriavam na MP vyššiu ako 1,5%. Ak je CTR odkazu menej ako 1,5%, zvyčajne vám odporúčam vrátiť sa späť a upraviť text reklamy a kreatívu.
Na druhej strane na reklamy v pravom stĺpci klikajú zvyčajne oveľa menej často ako na informačné kanály. Pokiaľ vaše reklamy v pravom stĺpci dosahujú CTR odkazu 0,5%, ste v poriadku. Ak nie, pokojne tiež upravte tieto reklamy.
Možno ste už počuli miera zapojenia vyhodený ako dôležitá metrika na sledovanie. Pri hovorení cez Facebook je vašou mierou zapojenia vaša CTR (všetko). Je to celkový počet interakcií, ktoré váš reklamný príspevok získal, vydelený celkovým počtom zobrazení:
Interakcie ÷ dojmy = MP (všetky)
Podobne ako pri CTR odkazov, chcete, aby ľudia interagovali s vašimi reklamami, pretože žiadne kliknutia nevedú k nulovému predaju.
Ako získať prístup k týmto metrikám reklám na Facebooku v nástroji Ads Manager
Teraz, keď máte prehľad o týchto siedmich dôležitých metrikách reklám na Facebooku, ponorme sa do služby Ads Manager a zistíme, kde ich nájsť.
Prvá vec, ktorú uvidíte, keď sa dostanete do služby Ads Manager, je váš všeobecný informačný panel. Ak sa pozriete na hornú časť stĺpcov, uvidíte iba dve z metrík: Kliknutia na odkazy a Nákupy webových stránok.
Kde teda nájdete zvyšok týchto metrík?
Vyhľadajte tlačidlo s názvom Stĺpce: Výkon a kliknite na toto tlačidlo. V rozbaľovacej ponuke uvidíte 13 rôznych zobrazení prehľadov, z ktorých si môžete vybrať.
Stojí za to nejaký čas sa zoznámiť s každým z nich, od zobrazovania reklám a zapojenia videa až po zacielenie a kreativitu. Nebudete však používať žiadne z týchto predvolieb prehľadov, pretože metriky sú všade. Namiesto toho si vytvorte vlastné vlastné zobrazenie prehľadov, ktoré obsahuje konkrétne metriky, o ktorých sme dnes hovorili.
Ak to chcete urobiť, v rozbaľovacej ponuke zobrazenej vyššie vyberte možnosť Prispôsobiť stĺpce.
V okne, ktoré sa otvorí, je uvedená každá metrika, ktorú vám Facebook umožňuje sledovať z ktorejkoľvek z vašich reklám. Ak chcete, môžete ich všetky posúvať, ale pretože poznáte presné metriky, ktoré hľadáte, je jednoduchšie ich nájsť pomocou funkcie Vyhľadávanie.
Na vyhľadávacom paneli začnite písať ROAS a uvidíte metriku Nákup ROAS. Začiarknite políčko v časti Celkom (metrika č. 1).
Keď vyberiete Celkom, Facebook automaticky pridá túto metriku do pravého stĺpca. Ak sa posuniete nadol do dolnej časti zoznamu, zobrazia sa možnosti zobrazenia ROAS pre nákupy z webových stránok a ROAS z nákupu mobilných aplikácií. Odporúčam zrušiť začiarknutie oboch políčok, pokiaľ nemáte web a aplikáciu, kde sa pokúšate sledovať obidve metriky osobitne.
Keď skončíte s ROAS, pokračujte nákupom. Do vyhľadávacieho panela zadajte výraz „kúpiť“ a zobrazia sa nové možnosti. Vedľa Nákupy začiarknite políčka Hodnota a náklady (pre hodnotu konverzie nákupu [metrika # 2] a cenu za nákup [metrika # 3]).
Tieto metriky sa opäť zobrazujú na pravej strane okna. Nezabudnite zrušiť začiarknutie všetkých políčok v časti Hodnota konverzie nákupu.
Ďalej nasleduje váš EPL. Bohužiaľ nenájdete svoj EPL v aplikácii Ads Manager, pretože ide o manuálny výpočet. Je to váš celkový výnos vydelený počtom potenciálnych zákazníkov, ktorých ste vygenerovali z reklám na Facebooku (pomocou vzorca z metriky č. 5 vyššie).
Možno by vás zaujímalo, ako zistiť počet vygenerovaných potenciálnych zákazníkov. Je to jednoduché - stačí pridať metriku potenciálnych zákazníkov do vlastného prehľadu. Do vyhľadávacieho panela zadajte Potenciálne zákazníci a potom začiarknite políčko Celkom. Začiarknite tiež políčko Cena vedľa a pridajte CPL (metrika č. 6).
Posledná vec, ktorú musíte urobiť, je vyhľadať CTR (metrika č. 7). Začiarknite políčka pre CTR (všetky) a CTR (miera prekliknutia).
Pred uložením vlastného zobrazenia prehľadov ako predvoľby sa uistite, že v pravom stĺpci nie sú začiarknuté políčka.
Potom v ľavom dolnom rohu okna vyberte možnosť Uložiť ako predvoľbu a zadajte názov (napríklad Najdôležitejšie metriky). Kliknutím na tlačidlo Použiť v pravom dolnom rohu použijete zmeny.
Teraz uvidíte na obrazovke všetky metriky, ktorým sme sa venovali: ROAS, hodnota konverzie nákupu, cena za nákup, celkový počet potenciálnych zákazníkov (na určenie vášho EPL), CPL a CTR (pre obidva odkazy a všetky interakcie na vašom príspevky).
Pro Tip: Skontrolujte, či šetríte čas analýzou výsledkov reklamy tri vlastné správy s reklamami na Facebooku ktoré vám pomôžu rýchlo analyzovať výkonnosť reklamy: Správa o návratnosti investícií, Správa o pokroku v oblasti vedúcich a Správa o zapojení.
Pozri si video:
Záver
Najväčšou chybou, ktorú marketingoví pracovníci neustále vidia robiť pri meraní ich výsledkov reklamy na Facebooku, je myslenie, že musia všetko sledovať. Na slnku nemusíte poznať každú metriku. Dnes sme začali siedmimi jednoduchými metrikami a tie už môžu cítiť veľa, aby vám zabalili hlavu.
Chcem vás však ubezpečiť, že sa to nemusí cítiť tak komplikované. Dajte si povolenie ísť do služby Ads Manager a experimentujte ešte dnes. Vaše pochopenie pochádza z implementácie (a trochu pokusov a omylov).
Aj keď nemáte pocit, že by vám tieto údaje teraz dávali veľký zmysel, pokračujte ďalej, keď ich budete mať viac skúsenosti so správcom reklám, pomaly začnete chápať dôležité metriky a spôsob, ako ich používať na meranie vaše výsledky. Len buďte trpezliví sami so sebou, pretože to chce čas.
Co si myslis? Ako vám týchto sedem metrík reklám na Facebooku pomôže vylepšiť vaše kampane? Podeľte sa o svoje myšlienky v komentároch nižšie.
Ďalšie články o reklamách na Facebooku:
- Zistite, ako používať reklamy na Facebooku na rýchle generovanie predaja a potenciálnych zákazníkov.
- Naučte sa, ako používať funkciu Viacnásobná optimalizácia textu na Facebooku na jednoduché prispôsobenie reklám pre rôznych ľudí.
- Objavte, ako pomocou šiestich typov reklám na Facebooku posunúť ľudí ďalej na ceste zákazníka.